Açıklama
Bu İdil’in hikâyesi… İdil ikinci sınıfa gidiyor. Ama hiç arkadaşı yok. Oya’yla Sedef, onu yalnızca üçüncü kişiye ihtiyaçları olunca çağırıyor. Arkadaşı olmamasına çok üzülen İdil, bir gün okul bahçesinde mavi bir çocuk görüyor. Evet, mavi… Bakalım İdil bundan sonra nasıl maceralar yaşayacak? Arkadaş bulabilecek mi? Ona katılmaya hazır mısın?
Tema:
Kitap, arkadaşlığın önemini ve güzelliğini vurguluyor. Yardımlaşma, paylaşma gibi kavramların altı çiziliyor.
Değerler:
Arkadaşlık, sevgi, oyunlar, paylaşma, yardımlaşma, alçak gönüllülük, doğa sevgisi, empati…
Sınıf Etkinlikleri
1.Herkes okula başladığı ilk günlerde neler hissettiğini anlatır.
2.En sevdiği oyunlar hakkında resim yapar, öykü ya da şiir yazar.
3. Doğayı korumakla ilgili düşüncelerini açıklar.
4.Grupça oynanan oyunlar okul bahçesinde oynanır.
Öğrenci Kazanımları
*Arkadaş olmanın güzelliğini kavrar. Arkadaşlarıyla zaman geçirmek için çaba gösterir.
* Empati yeteneğini geliştirerek, kendini kötü hisseden arkadaşının yanında olur.
*Doğaya karşı sorumluluğumuz olduğunu fark eder.
* Sevginin gücünü anlar.
DİLGE GÜNEY
Sekiz yaşından beri yazıyor. Aynı zamanda bir hukukçu ve bir çocuk annesidir. Nevzat Süer Sezgin’in yazma atölyesine katılmış, çocuklara ve gençlere pek çok kitap yazmıştır. Yediden yetmişe herkeste bilimsel merak uyandıran, mitolojiye ilgi duymalarını sağlayan, eğlendiren, düşündüren kitaplar yazmayı sürdürüyor.