Açıklama
Deprem nedeniyle göç etmiş bir ailenin hikâyesi var Yeraltı Canavarı’nda. Umut’un sevgi, hayal, cesaret ve macera dolu öyküsünü okumaya hazır mısınız?
Tema:
Siz “Yeraltı Canavarı’nı bilir misiniz? Ev tuğladan ya da kumaştan olmuş fark eder mi? Tanımadığımız birbiriyle kardeş olabilir miyiz?
Değerler:
Macera , doğal afet, göç, arkadaşlık , cesaret, öğretmen okul sevgisi, doğa sevgisi, duygu ayarlama.
Sınıf Etkinlikleri
1. Tehlike avı oymayan aile bireyleri deprem sırasında tehlike oluşturabilecek yerleri farkeder ve önlem alır.
2. “Güvenli ve güvensiz” yerler etkinliği yapılarak evde , okulda, dışarıda deprem sırasında güvenli olabilecek ve olmayacak yerler tespit edilir.
3. Yaşanılan yere özgü yemekler, bitkiler, tarihi eserler tanıtılır.
4. Çadırıda ve sokakta oynanan oyunlar belirlenir ve oynanır.
5. Yaşanılan yerlerin , mahallenin , ilçenin isimlerinin anlamları araştırılır.
6. “Özel Yerim” etkinliği yapılarak duygu düzenleme becerileri sağlanır.
7. Deprem tatbikatı yapılır.
8. “Kar” ile ilgili farklı oyunlar bulunur oynanır .
Öğrenci Kazanımları
1. Depremden korunma yöntemlerini öğrenir.
2. Okulun ve öğretmenin önemli bir değer olduğunu fark eder.
3. Duygu farkındalığı artar.
4. Kent yaşamındaki farklılıkları fark eder.
5. Zor durumlara uyum sağlama becerisi artar.
İzmir’de doğdu. İlkokulda başladığı yazma serüvenine diğer eğitim kademelerinde de devam etti. Öğretmen ve anne olduktan sonra çocuklar için yazmaya başladı. 2018 senesinde Nevzat Süer Sezgin’in çocuk edebiyatı atölyesinde eğitim aldı. Çocuklar için edebiyat yapmak hayatına anlam katıyor.